Spelend leren groep 1 en 2

Kleuters leren door te spelen. Al spelend verkennen ze de wereld, leren ze nieuwe woorden, ontdekken ze oorzaak-gevolgrelaties en vergroten ze hun emotionele en sociale vaardigheden. Spelen is dus heel belangrijk voor (jonge) kinderen en wij stimuleren dat graag. Ook vanuit de gedachte dat we door kinderen te laten spelen, hun natuurlijke nieuwsgierigheid en motivatie in stand houden. En juist die nieuwsgierigheid en motivatie helpt ze later om verder te komen in hun schoolcarrière en in hun leven.

Tegelijkertijd willen we graag dat de kleuters - tegen de tijd dat ze naar groep 3 gaan - goed voorbereid zijn op het leren lezen, schrijven en rekenen. Daarom werken we met het leerlingvolgsysteem 'Digikeuzebord'. Deze methode is speciaal voor kleuters ontwikkeld en brengen we in kaart waar uw kind zich bevindt in zijn/haar ontwikkeling. Op deze manier kunnen we iedereen uitdagen om te spelen en te leren. Spelenderwijs, en met veel aandacht voor beweging en creativiteit, besteden we aandacht aan vaardigheden die ze later nodig hebben voor het taal- en rekenonderwijs.