Formele contacten

Informatieverstrekking is van groot belang bij contacten tussen school en ouders.
Dit doen wij op de volgende manier:

• Belangrijke informatie voor de ouder(s) en verzorger(s) worden gestuurd via Social Schools. Social Schools is een mediaplatform wat alleen beschikbaar is voor  de ouder(s) en verzorger(s) van onze school. In krijgen ze de informatie van ons.
  • In de app kunnen zij aangeven waar zij toestemming voor geven met betrekking tot het maken en delen van foto's via dit beveiligde platform.
  • Via Social Schools worden de ouder(s) en verzorger(s) door de leerkracht op de hoogte gehouden van de dagelijkse gang van zaken.
  •  Aan het begin van het schooljaar worden alle ouder(s) en verzorger(s) uitgenodigd voor een startgesprek met de leerkracht. Leerkrachten en ouder(s) en verzorger(s) maken hier kennis met elkaar.
  • Tijdens deze avond krijgen de ouder(s) en verzorger(s) een informatieboekje over de school, de klas en over de leerkrachten.
  • Naast het startgesprek aan het begin van het schooljaar vindt in februari/maart het rapportgesprek plaats. Hierin bespreekt de leerkracht met u (en uw kind) de vorderingen. Wij verwachten dan ook dat u hier als ouder bij aanwezig bent.
  • Aan het einde van het schooljaar kan op verzoek van de leerkracht of de ouders een gesprek plaatsvinden. Voor alle ouders is er dan een inloopmoment om het gemaakte werk en het rapport in te zien. De kinderen krijgen in de laatste schoolweek het rapport mee naar huis.
  • Er zijn het hele jaar momenten ingepland waarop ouder(s) en verzorger(s) de school binnen kunnen lopen samen met hun kind. Het kind laat de klas zien en de ouder(s) en verzorger(s) hebben de gelegenheid onderwijsinhoudelijk vragen te stellen aan de leerkracht.
  • De ouder(s) en verzorger(s) zijn altijd welkom om even binnen te komen wandelen als er vragen zijn. De bovenstaande momenten zijn georganiseerd zodat ouder(s) en verzorger(s) op deze momenten gegarandeerd zijn van genoeg tijd om vragen en informatie te ontvangen.
  • Ouders kunnen zelf ook via SocialSchools berichten sturen naar het personeel van de school.

Er is daarnaast altijd de mogelijkheid om een afspraak te maken met de leerkracht van uw kind, de directeur of de intern begeleider. Dit kan via SocialSchools, email, telefonisch of door gewoon even langs te komen.