Schoolreis

Iedere klas gaat één keer per jaar op schoolreis. Dat is een onderdeel van ons lesprogramma en dus geen keuze-optie. Kinderen vinden het over het algemeen prachtig om een dag of een paar dagen weg te zijn van school en hele andere dingen te doen en mee te maken dan op een doorsnee schooldag. Daarom gunnen wij al onze leerlingen dat ze mee kunnen. Ook voor hun sociale en emotionele ontwikkeling is het goed dat alle kinderen uit de klas mee gaan.

Wat zijn de kosten?
De jaarlijkse schoolreisbijdrage voor de groepen 1 t/m 5 € 35,- per leerling.
Voor de groepen 6 en 7 blijft dat € 40,- per leerling. Van deze beide bijdragen wordt er in de groepen 1 t/m 7 een deel gespaard voor de dure meerdaagse schoolreis in groep 8 (is dit schooljaar € 110,-). Dat sparen we op, zodat we een spaarpotje hebben voor de duurdere schoolreis in groep 8. U hoeft dat niet volledig te betalen, dankzij het opgespaarde geld van de jaren daarvoor. (Afhankelijk hoelang uw kind op onze school zit.)

Alle leerlingen doen bij ons mee!
Bij de extra activiteiten die de school organiseert doen alle leerlingen mee. Ook als hun ouders geen vrijwillige ouderbijdrage betalen. Hieronder meer informatie over Stichting Leergeld.

Stichting Leergeld

Stichting Leergeld Enschede wil ervoor zorgen dat ook de kinderen uit gezinnen die het financieel wat minder hebben, toch kunnen meegaan met schoolreisjes en schoolkampen. U kunt bij deze stichting telefonisch of per mail een verzoek indienen om het schoolreisje van uw kind (ten dele) te vergoeden.

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zijn zij tussen 9.00 uur en 11.00 uur te bereiken op telefoonnummer 053 – 2034019, voor aanvragen en informatie. U kunt ze ook mailen, via aanvragen@leergeldenschede.nl, of u vult het contactformulier op de website in.

Overigens werkt Stichting Leergeld nauw samen met Jeugdsportfonds Enschede (voor vergoedingen van contributie en sportkleding) en het Jeugdcultuurfonds Enschede (voor contributie en benodigdheden, zoals een muziekinstrument of dansschoenen).